Destiny 2: Season of the Worthy incelemesi

tarafından
67

Destiny 2: Season of the Worthy incelemesi

Ne zaman Destiny veya Destiny 2 hakkında konuşacak olsam, önce içimden dertli bir of çekerim. Bunun sebebi ise çok karışık ama birkaç kelime ile özetlemek gerekirse şunu söyleyebilirim: İlk Destiny oyunu da, ikincisi de benim bugüne kadar oynadığım hem en iyi oyun, hem de en kötü oyun. Destiny oynamıyorken, oyunu oynamadığım için dertleniyorum ve oyunu oynamayı çok canım çekiyor. Destiny oynadığım zaman da sürekli olarak bu oyunu neden oynadığımı, kendime neden bu acıyı çektirdiğimi soruyorum.

Şimdi hiç ilk oyunu karıştırmayalım, direkt olarak Destiny 2 oyununa geçelim. Ben bu oyunu çıkış döneminde çok büyük bir sevgi ile oynadım, Curse of Osiris çıkmadan önce oyunu bıraktım, Forsaken ile oyuna geri döndüm, Season of the Drifter çıkmadan önce yine oyunu bıraktım ve son olarak da Season of the Worthy ile oyuna geri döndüm. Bu durumun sebebini daha önce birçok kez anlatmıştım. Şimdi, o konulara tekrardan yaklaşmadan; direkt olarak Season of the Worthy tarafına değineceğim.

Eğer internet aleminde takılacak olursanız, birçok oyuncuya göre Season of the Worthy, Destiny 2 oyununun en kötü dönemlerinden bir tanesi. Peki, Season of the Worthy ile oyuna geri dönmüş biri olarak ben böyle düşünüyor muyum? Sezon hakkındaki genel düşüncelerim nedir? Season of the Drifter başlamadan önce oyunu bıraktım ve o sırada da Bungie, sezonluk içerikleri, sezon bittikten sonra geri çekmeyi uygun bulmuş. Bazı sezonları oynayamadım, oynayabildiklerimi de bu incelememe katmayacağım.

Season of the Worthy ile oyuna döndükten sonra sanıyorum ki öncelikle Season of the Drifter ile alakalı olan içeriklere bir bakmıştım; Gambit Prime filan. Ardından da diğer sezonlara dokunamadım; yoklardı. Bu yüzden de Shadowkeep tarafına atladım ve bana sunulan boğucu seviyedeki içeriklerin tadını çıkarttım. Hatta bu noktada sıkılmamak için Season of the Worthy başlamadan 5 gün önce filan oyuna dönmüştüm; 5 gün içerisinde kendimi güncel bir noktaya çekebilirim sanmıştım; Season of the Worthy için hazırdım.

Destiny 2: Season of the Worthy
Destiny 2: Season of the Worthy ile ana olay, hemen yukarıdan görebileceğiniz süper silahın dünyayı yok edecek olması.

Destiny 2: Season of the Worthy ile hikaye tarafında neler oluyor?

Destiny 2 oyununun ana hikayesinde Red Legion ile savaşıyorduk. Hatta kendilerini çok güzel bir şekilde de yenmiştik ama bu yenilgi onlara hiçbir zaman yetmedi; sezonlar boyunca karşımıza çıkmaya devam ettiler. Ben artık Cabal tarafını görmek istemiyorum dedikçe Bungie daha fazla Cabal sundu ve en sonunda da Red Legion, son kozunu kullandı. Bu koz ise Almighty isimli süper silah veya uzay gemisi veya sarılmayı çok seven garip bir makine. İşte bu şey, şu sıralarda dünyaya doğru başı boş bir şekilde geliyor.

Biz de boş durur muyuz? Muhtemelen 50-60 kadar Warlock toplansa ve uzay boşluğuna doğru Chaos Reach yeteneğimizi kullansak, muhtemelen bu süper silahı mahvedeceğiz ama Zavala sürekli olarak işleri kompleks bir hale sokmayı sevdiği için işin içine Rasputin giriyor. Destiny 2: Season of the Worthy ile asıl amacımız, Almighty isimli süper silah, dünyaya çarpmadan önce Rasputin isimli çok sevimli yapay zekamızın silahlarını kullanarak, kendisini yok etmek. Eğer biz onu yok etmezsek, o bizi yok edecek.

Bu satırları yazdığım sırada sezonun bitmesine daha 19 gün var ve doğal olarak hikayenin finalini de göremeyiz ama tahmin etmek oldukça kolay. Bungie tabii ki bu sarılmayı çok seven garip makinenin dünyayı yok etmesine izin vermeyecek; Rasputin sayesinde bizler onu yok edeceğiz. Zaten önemli olan da hikayenin nasıl bittiği değil; nasıl anlatıldığı ve nasıl ileriye doğru gideceği. İşte bu noktada da işin içine geometrilerin savaşı giriyor ki benim matematik ortalamam 100 üzerinden 14 civarında idi.

Destiny 2: Season of the Worthy, pek de heyecanlı bir temel hikaye sunmuyor ama bu hikayenin içerisindeki diğer ufak hikayeler bana çok güzel geldi. Mesela, bunlardan ilki üçgen kardeşlerimizin her geçen hafta bize daha da fazla yaklaşıyor olması. Ardından da tabii ki The Lie ile anlatılan hikaye çok hoşuma gitti. Burada önemli olan şey, benim hikaye bakımından her hafta oyuna girince merak ettiğim ilk şeyin Almighty değil, karanlık üçgenlerin olması. Bu da temel sezonun hikayesinin çok zayıf olduğunu gösterir bana.

Destiny 2: Season of the Worthy
Umarım top atmayı seviyorsunuzdur; Destiny 2: Season of the Worthy ile yapabileceğiniz tek şey bu.

Sırada Rasputin için güç toplamak var

Destiny 2: Season of the Worthy ile sunulan temel hikayede pek bir iş yok ama yine de onun yanında anlatılan şeyler oldukça heyecan verici. Bu durum hem güzel, hem de kötü bir şey. Yine de eğer oynanış tarafı yeteri kadar eğlenceli olursa, insanların hikayeyi çok da yerden yere vurmayacağını düşünebilirsiniz ama ne yazık ki bu mümkün değil. Daha önce de dediğim gibi bu sezonun temel amacı, Rasputin için güç toplamak ve bunu yapabilmek için de bolca Bounty bitirip, Seraph Tower etkinliklerine girmeniz gerekiyor.

Şimdi, ben en son Destiny 2 oyununu Season of the Forge ile deneyimlemiştim ve o sezonun bittiği ana kadar Bounty tipi içerikler gayet normal bir pozisyonda idi. Yalnız Season of the Worthy, resmen bir Bounty çılgınlığı idi. Eğer oyunu oynadığınız anda herhangi bir Bounty tamamlamıyorsanız, boşunuza oynuyorsunuz demektir. Season Pass ögesinin seviyesini mi arttırmak istiyorsunuz? Bounty tamamlamalısınız. Haftalık görevler mi? Bounty. Sezonluk içerikler mi? Bounty. Her şey Bounty idi.

Season of the Forge sırasında da aslında oyundaki ilerleme sistemi kusursuz değildi ama Season of the Worthy, benim bugüne kadar gördüğüm en sıkıcı deneyimlerden birini sunuyordu. Bounty tipi içerikler bir yana, Seraph Tower etkinlikleri de eğlenceli değil. Destiny 2 oyununun en büyük sorunu, açık dünyaları dolduramıyor olması ve Seraph Tower da açık dünyalarda, 6-9 kişi ile oynanabiliyor. Siz, bir takım kurup, en fazla 3 kişi olarak girebiliyorsunuz açık dünyalara ve Seraph Tower için doğru düzgün oyuncu bulunmuyor.

Diyelim ki Seraph Tower için oyuncu buldunuz. Zaten çoğu zaman 5 kişi ile de bitirilebiliyor bu etkinlik. Mesela ben hem standart Seraph Tower, hem de Heroic Seraph Tower aktivitelerini toplamda 5 kişi ile bitirebilmiştim ama burada da başka bir problem ortaya çıkıyor: Aktivite hiç eğlenceli değil. Forge, Gambit Prime, özellikle de Menagerie çok başarılı aktiviteler idi ama Seraph Tower, basit bir Public Event hissi veriyor. Bunun haricinde tabii daha küçük aktiviteler de var ama onlar da yeterince sıkıcı ve yenilikçi değil.

Destiny 2: Season of the Worthy
Evet, aşağıya doğru kayarak iniyorsunuz ve sezonun en eğlenceli aktivitesi kesinlikle bu.

Destiny 2: Season of the Worthy, bir kayma alanı ile birlikte geliyor

Destiny 2: Season of the Worthy, öncelikle açık dünyaya Seraph Tower etkinliğini ekliyordu ve bu sıkıcı idi. Bunu geçtik. Sırada sığınaklar bulunuyor. Dünya, Ay ve IO gezegenlerinde Rasputin, toplamda üç adet sığınak açıyor. Sizin, Warmind Bit denen bir birim kazanarak, o sığınakların her birini yedinci seviyeye taşımanız gerekiyor. Eğer oyunu etkili bir şekilde oynarsanız, her hafta 1 adet sığınağı maksimum seviyeye çıkartabiliyorsunuz. Yalnız bu hiç eğlenceli olmuyor; sığınaklar seviye atladıkça biraz rahatlıyorsunuz.

Destiny 2: Season of the Worthy döneminin en başlarında Warmind Bit kazanabilmek için Bounty tamamlamak gerekiyor. Sığınaklar seviye atladıkça temel aktiviteleri oynadıkça da Warmind Bit kazanabiliyorsunuz ama her zaman için en etkili Warmind Bit kazanma yolu, Rasputin ile alakalı Bounty görevleri ve haftalık meydan okumalar. Yalnız bu Bounty tipi içerikler halihazırda sıkıcı idi; görevleri daha da sinir bozucu oluyor. Bu görevlerde sürekli farklı silahlar kullanmanız gerekiyor ve bu zor olabiliyor.

Warmind Bit kazanabileceğiniz Bounty tipi görevler, size 50 kere bomba atar ile düşman öldürün, 25 kere saldırı tüfeği ile düşman öldürün, 777 kere pompalı tüfek ile düşman öldürün diyor. İnanın, oyundaki her silah tipi için Bounty var ve benim envanterimde sevdiğim silahlar değil, her göreve uygun 1 adet silah bulunuyordu ki Destiny gibi ganimet temelli bir video oyununda böylesine sınırlandırılmak inanılmaz sinir bozucu bir deneyim idi. Tüm sığınaklar maksimum seviyeye ulaşınca inanılmaz rahatladım.

Sığınaklar ile alakalı olarak, her gün o sığınakların içini düşmanlardan temizlemeniz gerekiyor ama bunu haftada 1 kere yapıp, geri kalan altı günü bedeli karşılığında otomatiğe bağlayabiliyorsunuz ki ben hep bunu yaptım. Ayrıca, sığınaklar temizlendiği zaman Legendary Lost Sector içerikleri açılıyor ki kendisi, benim hayatımda gördüğüm en tembel içeriklerden biri. Lost Sector içerikleri alınmış, 1010 seviye gereksinimi getirilmiş, içine de şampiyonlar atılmış ve bırakılmış. Kendileri hiç eğlenceli değildi.

Destiny 2: Season of the Worthy
Warlock için daha kaliteli zırh setleri ne zaman gelecek, çok merak ediyorum gerçekten.

Patlayan toplar da kesinlikle çok eğlenceli

Bu başlığım hakkında konuşmadan önce şunu söylemek istiyorum: Destiny 2 oyununa bu sezon ile Trials of Osiris de geri dönüyor ama ben bir PvP oyuncusu olmadığım için incelememde bu içeriğe yer vermeyeceğim. Eğer oyun sonu seviyesindeki PvP içeriklerinden hoşlanıyorsanız, Trials of Osiris sizin tek seçeneğiniz ve kendisi pek de keyif verici değil internet alemindeki yorumlara göre. PvE tarafında keyif verici olan şeyler ise patlayan, kırmızı, Warmind/Rasputin temalı toplar. Peki, nedir o toplar?

Destiny 2: Season of the Worthy ile oyuna bolca ekipman geliyor. Zırhlar, silahlar, yeni modlar, geçmişten geri dönen silahlar ve zırhlar filan derken, aslında diğer sezonlara göre çok daha fazla ekipman karşımıza çıkıyor. Trials of Osiris tarafını bilemiyorum ama Legendary seviyesindeki Season of the Worthy silahları bana çok sıkıcı geldi. Bu silahlar arasından sadece pompalı tüfeği sevdim ama onu da yaklaşık 10 dakika önce Felwinter’s Lie ile değiştirdim; The Lie isimli görevin hatası sonunda çözüldü ve ben de silahı aldım.

Destiny 2: Season of the Worthy ile oyuna eklenen Warmind Khanjali, size sezonluk modlar sunuyor. Bu modların sezon ile temelden alakalı olanları, farklı şekillerde kırmızı toplar oluşturmanızı sağlıyor. Bu kırmızı topları patlatıp, çok yüksek hasarlar verebiliyorsunuz veya onları daha destek şeklinde kullanabiliyorsunuz. Konu, ekipman olduğu zaman bu sezonda en çok modlar öne çıkıyor; Warmind/Rasputin temalı toplar kesinlikle çok eğlenceli ama kendileri 19 gün sonra ne yazık ki yok olacak.

Legendary seviyesi haricinde, oyuna yeni Exotic seviyesinde zırhlar ve silahlar da ekleniyor. Ben sadece Warlock karakterini oynuyorum ve Felwinter’s Helm, sezon başından beri kullandığım bir Exotic başlık. Aynı zamanda Tommy’s Matchbook ve The Fourth Horseman de güzel Exotic seviyede silahlardı ama kendileri ne yazık ki yüksek seviyeli içeriklerde pek işe yaramıyor. Hatta sezonun ortasından sonra iki silahı da tamamen sildim ne yazık ki. Guardian Games ile gelen Heir Apparent şu andaki favori silahım.

Destiny 2
Guardian Games, bugüne kadar oynadığım en kötü oyun içi etkinliklerden bir tanesi idi.

Destiny 2: Season of the Worthy, düşene tekme atmaya devam ediyor

Destiny 2: Season of the Worthy ile sunulan ana hikaye zayıftı ama yan hikayeler heyecan verici idi. Ayrıca bu sezon aktiviteleri de genel olarak çok zayıftı; Bounty tipi içerikler de artık boğucu seviyede olmaya başlamıştı. Bunlara karşılık olarak ekipmanlar idare eder seviyede idi. Season Pass ögesi ise sunduğu temel içerikler hariç, ortalama seviyede bir içerikti; 10 Dolar değerindeki bir Season Pass ögesinden zaten daha fazlasını beklemek, oyuna ve Bungie ekibine haksızlık olacaktır. Peki, sezonluk etkinlik ne alemde?

Destiny 2: Season of the Worthy ile yaşanan etkinlik, Guardian Games idi. Evet, karanlık üçgenler her geçen hafta bize yaklaşırken, onlarca kilometrelik bir süper silah da dünyaya doğru yaklaşırken, bizler her şeyi bıraktık ve olimpiyat etkinliği düzenledik. Yalnız bu etkinlik, Heir Apparent silahı haricinde net bir hayal kırıklığı idi; Bungie, oyunculara sadece Bounty ve Medal sunmuştu ki aslında Medal sistemi de adı değişmiş bir Bounty idi. Yani, akıl almaz seviyede bir körlüktür Bounty üstüne Bounty vermek oyunculara.

Yalnız bu sezonda beni çok mutlu eden bir şey oldu. Ben, Destiny oyunlarını daha ilk oyunun kapalı alfa sürecinden beri oynuyorum ama daha önce hiç bir başlığım olmamıştı. Yani, oyunu oynuyorum ama bir Shadow, bir Dredgen, bir Unbroken olabilecek seviyede değildim. Daha doğrusu, onlar için zaman harcamak benim gözümde çok büyüyordu. Yalnız, Destiny 2: Season of the Worthy döneminin başlığı Almighty idi ve bana gereksinimleri çok kolay geldi. Bu oyundaki ilk başlığım Almighty idi; nasıl mutlu oldum, anlatamam.

Bu arada, değinmeden de edemeyeceğim: Season of the Forge dönemine kadar oyundaki tüm kozmetik ögelerin sahibi olabiliyordunuz ama Season of the Drifter ile sanırım önemli bir değişiklik yapılmış ve artık her kozmetik öge, Eververse tarafından geçiyor. Bu benim nefret ettiğim bir değişiklik oldu. Yani, ganimet ve koleksiyon temelli bir oyunda kozmetik ödüllerin neredeyse tamamımın mikro ödeme ile satılması çok berbat bir hareket. Activision bile bu şekilde adım atmıyordu, Bungie tarafı kendinden utanmalı.

Destiny 2: Season of the Worthy
Destiny 2: Season of the Worthy, geldi ve gitmek üzere.

Bu sezon hakkında genel olarak ne düşünüyorum?

Destiny 2: Season of the Worthy için hazırladığım bu inceleme yazımda, sezon ile alakalı her şeye değinmeye çalıştım. Yalnız, benim bu incelemeyi hazırlamam tamamen sürpriz bir hareketti. Yani, The Lie görevinin düzeltilmesini beklerken bu sezonu incelemek aklımdan geçti ve sezona ait herhangi bir not almadan, aklımda ne varsa sizlere iletmeye çalıştım. Bu yüzden sezon hakkında eksik geçtiğim ve çok az değindiğim noktalar bulunabilir. Bu konu hakkında lütfen kusuruma bakmayınız.

Şimdi, sezonu genel anlamda bir kere daha ele almak istiyorum. Açıkçası, bu sezon ile oyuna döndüğüm zaman herhangi bir beklentim yoktu. Bungie, şu anda aktif olarak üç farklı proje üzerinde emek harcıyor olabilir. Bunlar; Destiny 2 oyununun 2020 senesi için genişletme paketi, muhtemelen Destiny 3 ve muhtemelen yeni bir markaya ait oyun. Özellikle Destiny 2 oyununun yeni genişletme paketi hazırlanırken ve bu pakete sadece 1 sezon kalmışken, çok da fazla bir geliştirici gücü beklemiyordum sezondan.

Sadece Destiny 2: Season of the Worthy için değil, yaz aylarının sezonundan da bir beklentim yok; genişletme paketinin geliştirilme süreci zirve yapmış olacak. Zaten yaz aylarında genelde eski içerikleri sürekli oyuncuların karşısına çıkartan Solstice of Heroes etkinliğinin de gerçekleştirilme amacı bence budur. Yani, Solstice of Heroes sayesinde yeni içerikleri oluşturmak minimum seviyeye iniyor ve etkinlikten sonraki genişletme paketine daha fazla geliştirici gönderilebiliyor. Bu yüzden, 3 ay daha mutsuz olabiliriz.

Yine de Destiny 2: Season of the Worthy, tek başına ortalama üstü bir sezondu. Bu sezon içerisinde beni en çok heyecanlandıran şey, karanlığı seven üçgenlerin her geçen hafta daha da yaklaşması ve The Lie isimli görev serisi idi. Biliyorum, The Lie aslında oynanış açısından pek bir şey sunmuyor ama ben de zaten hikaye adamıyım. Umuyorum ki Bungie, bu sezonu güzel bir sinematik sahne ile bitirecek. Önümüzdeki sezon içerisinde de artık bir sonraki genişletme paketinin izlerini görmeye başlayıp, heyecanlanabiliriz.

PlayStation Store

Microsoft Store

Steam

Bir önceki yazımız olan SnowRunner incelemesi başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.